Biznes

Organizacja konkursów – opis procesu

Organizowanie konkursów to korzystne rozwiązanie dla biznesów, które chcą zaangażować swoich odbiorców, pogłębić więź między nimi a marką. Takie akcje sprawdzą też wtedy, gdy chcemy poszerzyć swoje grono klientów i po prostu zwiększyć rozpoznawalność marki. To sprawdzona forma aktywności i doceniają ją przedsiębiorstwa z różnorodnych branż. Ale takie przedsięwzięcie to nie tylko korzyści, to także praca. Jakie obowiązki wiążą się z organizowaniem konkursów i czy o wszystkie te zadania musisz zadbać samodzielnie? Sprawdź nasze wskazówki.

Konkursy sms organizacja – czy potrzebujesz pozwolenia?

Podmioty, które zainteresowane są takim przedsięwzięciem jak konkursy promocyjne, nie muszą martwić się koniecznością zdobycia pozwolenia. W przeciwieństwie do loterii, konkurs nie wymaga zezwolenia oraz koncesji. Konkurs może być więc zorganizowany bez informowania o tym fakcie zewnętrznych instytucji. To znacznie ułatwienie, bo im mniej biurokracji, tym mniej oczekiwania. Niech jednak to Cię nie zwiedzie – jeśli chcesz zorganizować konkursy promocyjne w Warszawie, będziesz musiał dokonać kilku istotnych formalności.

Organizowanie konkursów Warszawa – zadaj o regulamin

W regulaminie powinniśmy sprecyzować wszystkie najważniejsze zasady, pozwalające uczestnikom dokładnie zapoznać się z charakterem wydarzenia. Co musi znaleźć się w takim dokumencie? Podstawą jest oczywiście poinformowanie o danych podmiotu, organizującego akcję. Nie może tu zabraknąć także daty startu i daty końca akcji konkursowej. Osoby zapoznające się z regulaminem powinny mieć wgląd w jasno wyłożone zasady zadania konkursowego. Nie możemy zapomnieć też o takich sprawach jak:

  1. reguły, według których zostanie wyłoniony zwycięzca
  2. określenie, jaka będzie nagroda
  3. zaznaczenie, kto może wziąć udział w konkursie

Regulamin nie będzie kompletny bez zasad postępowania reklamacyjnego oraz opisu sposobów zażegnania ewentualnych konfliktów.

Organizowanie konkursów i loterii – jak uniknąć błędów?

Najczęściej potknięcia dotyczą zaniedbać w sferze regulaminu. Dużym błędem będzie też brak informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych czy brak danych na temat przeniesienia praw autorskich. Niestety organizacja loterii promocyjnej i konkursu wymaga pewnej wiedzy i doświadczenia. Bez tego bardzo łatwo o uchybienia, które mogą przysporzyć nam niepotrzebnej szkody. Jak tego uniknąć? Jednym ze sprawdzonych sposobów jest nawiązanie współpracy z wyspecjalizowaną agencją. Pomoc takiej firmy może okazać się nieoceniona. Profesjonaliści powiadomią nas dokładnie o tym, jak należy przeprowadzić organizowanie loterii promocyjnych i konkursów, by akcje były w stu procentach zgodne z prawem. Doradcy dokładnie zapoznają nas z procesem, pomogą stworzyć regulamin oraz zapewnią nam poczucie bezpieczeństwa. Do takich usługodawców możemy zaliczyć m.in. DCN Direct.