Czasem wystarczy nieprecyzyjnie przedstawiona informacja czy niefortunnie dobrane słowo, żeby odbiorca komunikatu miał problem ze zrozumieniem naszej intencji. Takie trudności w komunikacji pojawiają się w każdej sferze życia. W biznesie mogą doprowadzić do straconych okazji na zawarcie nowych kontraktów, a w najgorszym scenariuszu – do utraty klientów lub dobrego wizerunku. Aby tego uniknąć, firmy powierzają tę kwestię specjalistom od pisania tekstów. Dziś sprawdzamy, dlaczego tworzenie dobrego contentu jest takie ważne.
Copywriting i opracowywanie treści
Copywriting jest bardzo pojemną dziedziną. Składają się na nie takie działania jak:
- tworzenie treści na stronie internetowej klienta;
- tworzenie treści reklamowych do Internetu i nie tylko;
- copywriting SEO, którego głównym celem jest wsparcie wysiłków pozycjonerów w wywindowaniu w wynikach wyszukiwania konkretnych fraz.
- Opracowanie treści do wydawnictw typu custom publishing (firmowe gazetki, magazyny, newslettery, raporty)
- Opracowanie treści do dokumentów sprawozdawczych (np. roczne sprawozdania zarządu; sprawozdania dla akcjonariuszy itp).
- Tworzenie treści sponsorowanych (tzw. advertoriale) do mediów zewnętrznych (w tym gazet i portali).
- Pisanie firmowego bloga.
Ogromne znaczenie dla jakości dostarczanych tekstów ma tutaj wszechstronność, wielu ekspertów proponuje opracowywanie zarówno nieskomplikowanych materiałów (np. ulotek), jak również złożonych raportów o wysokim poziomie skomplikowania.
Tworzenie contentu – jak wybrać dobrego specjalistę lub specjalistkę?
Podczas tego procesu warto będzie zwrócić uwagę przede wszystkim na doświadczenie. Dla jakich firm do tej pory pracowali eksperci, z którymi rozważamy współpracę? Jakimi typami tekstów się zajmowali? W trakcie researchu należy zdawać sobie sprawę z tego, że copywriterzy lub twórcy treści mogą specjalizować się w poszczególnych tematykach i mieć bardzo zróżnicowane doświadczenie. Żeby mieć pewność, że trafiliśmy na podmiot, któremu warto jest zaufać, zapoznajmy się dokładnie z jego portfolio oraz referencjami.
Inwestowanie w tworzenie jakościowego contentu jest niezwykle ważne i może realnie wpłynąć na rozpoznawalność i wizerunek przedsiębiorstwa. Content otacza nas z każdej strony i zdecydowanie warto jest mieć wpływ na to, jakie komunikaty nasza firma kieruje do potencjalnych odbiorców i partnerów biznesowych.