Fulfillment jest rozwiązaniem, dzięki któremu możliwe jest zmniejszenie kosztów, przyspieszenie obsługi zamówień i ogólne usprawnienie działalności. Taka usługa sprawia, że nie musisz samodzielnie martwić się o sprawy związane z wysyłką i magazynowaniem towaru. Ale na czym dokładnie polega tego typu pomoc i jakie dokładnie korzyści przynosi? W tym artykule szczegółowo przyglądamy się temu zjawisku.
Spis treści
Fulfillment dla e-commerce – z czym się wiąże?
Profesjonalni usługodawcy, działający w tej branży, starają się zapewnić swoim klientom kompleksowe podejście i całościowo zająć się ich potrzebami. W najogólniejszym ujęciu usługa obejmuje procesy z zakresu:
- zarządzania zapasami
- pakowania towarów
- wysyłki towarów
- obsługi zwrotów
Każdy z tych etapów jest równie ważny, bo jeśli zaniedbamy któryś z nich, klient nie otrzyma w porę produktu, lub otrzyma niekompletne dobro. To rzecz jasna odbija się na zaufaniu do marki. Korzystanie z rzetelnego fulfillmentu dla e-commerce może natomiast pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki. A jakie są inne korzyści tego procesu?
Przestrzeń magazynowa
Jednym z ważnych wydatków, z którymi muszą się liczyć właściciele sklepów internetowych, jest wynajem powierzchni magazynowej. Mimo że prowadzimy działalność w sieci, nadal będziemy przecież potrzebowali fizycznej lokalizacji, pozwalającej na składowanie towaru w odpowiednich, bezpiecznych warunkach. Co ciekawe, czasem przedsiębiorstwo jest w stanie przez większość czasu na własną rękę zadbać o tego typu potrzeby, ale sytuacja diametralnie zmienia się w okresie wzmożonego popytu. Możliwość skorzystania z takiej opcji jak fulfillment dla e-commerce jest wtedy na wagę złota. Dzięki niemu nawet w szczycie sezonu możesz bez trudu odpowiadać na potrzeby swoich klientów.
Fulfillment dla e-commerce a kwestia kadrowa i bezpieczeństwa
W magazynie ktoś musi pracować, a to wiąże się z koniecznością skonstruowania kadry i zadbania o jej przeszkolenie. Wszystko po to, by dokładnie wiedzieli, jak zająć się wysyłką zamówienia do Twoich klientów. Eksperci działający w branży fulfillmentu oferują dostęp do sprawdzonych pracowników. To podmiot oferujący nam usługę fulfillmentu zajmuje się kwestiami urlopów i zwolnień chorobowych. Oprócz tego taka firma wie, w jaki sposób przestrzegać zasad bezpieczeństwa. W rezultacie z naszych barków znika też obowiązek utrzymywania sprzętu w odpowiednim stanie – to usługodawca martwi się o zużycie wyposażenia.
Na co jeszcze możesz liczyć, decydując się na fulfillment dla e-commerce?
Wybór takiej usługi pozwala zmniejszyć liczbę reklamacji. W końcu zdając się na wykwalifikowaną załogę i nowoczesną infrastrukturę, ograniczamy ryzyko pomyłek i błędów. W pojedynkę nie skorzystamy z efektu skali. Usługodawcy, zajmujący się fulfillmentem są w stanie wynegocjować lepsze ceny za przesyłki. W rezultacie paczki wychodzą z ich magazynu nawet kilka razy w ciągu dnia. Na uwagę zasługuje też wygoda. W wielu przypadkach wykwalifikowana firma zajmie się za nas dołączaniem do paczek takich dodatków jak ulotki reklamowe, gratisy itp.
Świadomie rozwijaj swój biznes w branży e-commerce
Koniec z brakiem miejsca, opóźnieniami, frustracją i stresem. Współpraca z firmą godną zaufania pozwoli CI skupić się na działaniach wycelowanych w rozwój Twojego biznesu. W tym czasie specjaliści zajmą się tym, by Twoje produkty były właściwie magazynowane i dotarły na czas. Kompleksowe rozwiązania w tym zakresie oferuje m.in. LOG Master.