Skuteczne metody komunikacji gwarantują nie tylko dobry kontakt z klientem (lub potencjalnym klientem), ale przede wszystkim przyczyniają się do wzrostu sprzedaży i rozpoznawalności marki. Dlatego tak ważne jest zidentyfikowanie i wdrożenie komunikacji, która będzie efektywna – przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego kosztu i skalowalności.
Metody komunikacji z klientem
Do najczęściej spotykanych metod kontaktowania się z klientami lub kontrahentami należą:
- kontakt bezpośredni,
- kontakt telefoniczny,
- komunikacja online (przy użyciu MS Teams, Skype etc.),
- listy tradycyjne,
- poczta elektroniczna (email),
- wiadomości tekstowe SMS.
Większość z wymienionych powyżej sposobów porozumiewania się wymaga dużego nakładu czasu i zazwyczaj pozwala na kontakt z jedną osobą lub firmą na raz, co znacznie zwiększa konieczność zaangażowania zasobów. Idealnym rozwiązaniem stają się więc wiadomości email i sms, czyli metody na bezpośredni kontakt z klientem. Są one szybkie i łatwe w obsłudze, a przy okazji mogą być skierowane do wielu odbiorców jednocześnie.
Email marketing dla firm jako skuteczny sposób komunikacji marketingowej
Skuteczny mailing do firm pozwala na osiąganie konkretnych celi marketingowych przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu kosztów. Email marketing dla firm to m. in.:
- wysyłka newsletterów do zdefiniowanej grupy odbiorców pozwalająca na utrzymanie relacji z klientami i kontrahentami oraz informowanie o specjalnych ofertach czy aktualnościach,
- autorespondery na otrzymywane wiadomości nawiązujące relacje,
- automatyczne wiadomości jako reakcja na konkretne działania klienta/kontrahenta i wiele innych.
Efektywnie przeprowadzony masowy mailing do firm umożliwia wzmocnienie wizerunku marki przez przeprowadzanie konkretnych kampanii reklamowych. Odpowiednia agencja marketingu zintegrowanego umożliwi również wykorzystanie w takim email marketingu dla firm opcji personalizacji, tak aby odbiorcy czuli, że są indywidualnie traktowani i że wiadomość była kierowana konkretnie do nich, co zwiększa szanse na ich pozytywną reakcję.
Masowa wysyłka sms
Kolejnym skutecznym sposobem na kontakt z wieloma odbiorcami na raz są akcje sms. Taka masowa wysyłka sms pozwala na przesłanie krótkich, ale treściwych wiadomości. Niewątpliwą zaletą takich kampanii jest fakt, że z pewnością trafią one bezpośrednio do odbiorców – podczas gdy zdarza się, że adresat nie przeczyta wiadomości mailowej lub nie odbierze telefonu, każdy z nas czyta wiadomości SMS. Jest to narzędzie szybkie, bezpośrednie i w pełni skalowalne, a dzięki temu, że na pewno zostaną odczytane przez odbiorców, akcje sms są również bardzo skuteczne.
Do obsługi zarówno masowej wysyłki sms jak i email marketingu dla firm, doskonale nada się doświadczona agencja marketingu zintegrowanego. Odpowiednie narzędzia, które udostępnia ona swoim klientom pozwalają przedsiębiorstwom różnej wielkości i o różnym stopniu rozwoju, na łatwą komunikację. Narzędzia umożliwiają prowadzenie zautomatyzowanej komunikacji jednocześni z setkami czy tysiącami jednostek, co prowadzi do ogromnego usprawnienia sprzedaży i obsługi klienta.